تور زمینی وان

  • ۰
  • ۰

تور زمینی وان از تبریز از مرز خوی

 

قیمت تور زمینی وان از تبریز از مرز خوی

 

تور زمینی وان از تبریز از مرز خوی این مسیر زمینی که به لحاظ مسافت و امنیت راه‌ها (امنیت جاده‌ای و امنیت نظامی) مسیر امنی می‌باشد. کسانی که بنا به دلایل تجاری، ترانزیتی (هستفاده از فرودگاه شهر شهر خوی و فرودگاه فرید ملن) و سیاحتی، قصد سفر به شهر وان ترکیه را دارند، مرز زمینی رازی به لحاظ امنیت و مسافت کوتاه‌تر به وان توصیه می‌شود. این مرز از ساعت ۹:۰۰ به وقت ایران تا ۱۶:۰۰ باز می‌باشد. این مرز به علت قرار گرفتن در نزدیک روستایی به این نام مسمی گردیده هست. اهمیت این مرز به علت وجود خط آهن مهم آسیا و اروپا در آن هست؛ که سابقه یک قرنی دارد. نرسیده به مرز رازی وجود خانه‌های سازمانی گمرک و راه‌آهن رازی، که اکنون متروکه شده‌اند خود بیانگر این نکته هست که چه برنامه‌ریزی خاصی برای توسعه آن شد.

مرز رازی پرچم دو کشور
ایستگاه راه آهن رازی شهر شهر خوی
یکی از نواحی چهارده‌گانهٔ راه‌آهن ایران هست. در مسیر تهران ایستگاه رازی شهر شهر خوی پل قطور که بزرگترین پل راه‌آهن خاورمیانه هست در مسیر راه‌آهن ایران و ترکیه در نزدیکی شهر شهر خوی ساخته شده‌هست. شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در رهستای توسعه حمل و نقل ریلی، قطار تهران-آنکارا را با همکاری راه‌آهن ترکیه در سال ۱۳۸۰ راه‌اندازی کرد. این قطار دوشنبه شب از تبریز عازم و صبح روز سه شنبه وارد شهر وان در ترکیه می‌شود. این قطار روز ۴ شنبه ساعت ۲۲:۱۵ تهران را به مقصد آنکارا ترک کرده و پس از عبور از ایستگاه زنجان، تبریز، سلماس وارد ایستگاه مرزی رازی شهر شهر خوی ساعت ۱۴:۴۵ می‌شود در ایستگاه رازی تشریفات گمرکی و کنترل گذرنامه‌ها انجام می‌شود 
ترکیه

کشور ترکیه، کشوری اوراسیایی اروپایی و اسیایی می باشد که بخش اعظم آن در شمال غرب آسیا و بخش کوچکی از آن در جنوب شرقی اروپا و در منطقه بالکان قرار دارد. شمال ترکیه را دریای سیاه، غرب آن را دو دریای مرمره و اژه و جنوب غرب آن را دریای مدیترانه فرا گرفته هست. مساحت این کشور 780 هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن حدود 81 میلیون نفر می باشد.

پایتخت کشور ترکیه

پایتخت کشور ترکیه شهر آنکارا می باشد که دومین شهر بزرگ ترکیه بعد از هستانبول به شمار می آید. شهر آنکارا شهری قدیمی هست که از اسناد و مدارک به دست آمده پیدهست که قدمت آن به 2000 هزار سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. آنکارا کلان شهری نسبتاً مدرن می باشد که حدود 4 میلیون نفر جمعیت دارد.

آب و هوای ترکیه

مساحت : ترکیه کشور نسبتاً وسیعی می باشد که آب و هوای مناطق مختلف آن به شدت متنوع می باشد. آب و هوای شمال ترکیه آب و هوایی اقیانوسی هست در حالی که جنوب آن دارای آب و هوای معتدل مدیترانه ای هست.. اما به طور کلی آب و هوای ترکیه را می توان به چهار بخش تقسیم کرد:

تور زمینی وان از تبریز از مرز خوی سواحل جنوب و سواحل غرب دارای آب و هوای مدیترانه ای میباشد..
سواحل دریای سیاه دارای تابستان هایی گرم و زمستان هایی معتدل و مرطوب میباشد
بخش های شرق و شمال شرقی ترکیه دارای آب وهوایی کوهستانی هست.
بخش های مرکزی فلات آناتولی دارای آب وهوای نسبتا خشک قاره ای هست.
گردشگران علاقمندند بیشتر در فصل تابستان  به مناطق مرکزی و شمالی سفر کنند و در زمستان به قسمت های شمالی ولی به طور کلی بهترین فصل سفر به ترکیه فصل های بهار و پاییز می باشد که هوا ملایم و معتدل هست.
سپس قطار در ادامه مسیر پس از طی ۳ کیلومتر در ساعت ۱۷:۴۰، در ایستگاه مرزی کاپیکوی در ترکیه برای بررسی گذرنامه‌ها و گمرک توسط مأموران این کشور متوقف می‌شود. قطار پس از طی ۱۰۷ کیلومتر وارد ایستگاه وان می‌شود و در اسکله وان مسافران سوار کشتی دو طبقه (فری بوت) شده و پس از ۵ ساعت مسافرت با کشتی بر روی دریاچه وان به ایستگاه تات وان رسیده و پس از طی ۱۳۳۰ کیلومتر سفر خود را با قطار ترکیه تا آنکارا ادامه می‌دهند و در ساعت ۱۰ شنبه به آنکارا می‌رسند.

  • ۹۸/۱۱/۲۰
  • سینا رادمهر

نظرات (۱)

بنظر جالب میرسه =))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی